HUR MAN LÄGGER UPP EN HEADER

Steg 1.
Du börjar med att göra en header, kan vara en bild men bara nån text på te.x.

den kan se ut såhär:



steg 2.
Du går in på bloggen & sedan på arkiv, laddar upp bilden(din header) i 1000



steg 3.
Du tar & trycker på bilden(din header) som du nyss laddat upp, så det ser ut såhär:



steg 4.
Du kopierar texten som jag markerat i förra bilden(den ovan) och går in till stilmallen:




steg 5.
Där letar du upp stycket #header & nedanför/bredvid(beror på vilken design du har) står en text
som ser ut såhär..



..det jag har markerat alltså!

Jag har tagit bort adressen till min header & skrivit dit DIN ADRESS HÄR och där ska du alltså
klistra in(ctrl+V) den texten du kopierade(ctrl+C) tidigare.."den ska klistras
in emellan () "


steg 6.
Efter detta vill du veta hur headern ser ut på bloggen, så tar du & förhandsgranskar


för att se hur det blev! Om headern blev förstor/liten, eller hamna heeelt galet, då tar vi & ändrar
följande siffror:



Det står(för er som inte ser)

height: 442px;
width: 900px;

själv brukar jag ha större, men nu har jag en lite annorlunda header, som ni kanske ser.

Det är bara att ändra siffrorna(442 & 900) och testa er fram!


steg 7.

SIST MEN INTE MIST!!!! SPARA STILMALL.






LYCKA TILL! Ni får säga till(kommentera)om det inte funkar, eller om ni har frågor/svar.


puss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0